Muslimani imaju dva praznika – Ramazanski i Kurbanski bajram, kako je to jasno naznačio Poslanik, a.s., u svom hadisu. Bajram je dan radosti i veselja na što ukazuju i primjer kada je Ebu Bekr, radijallahu anhu, Na dan Bajrama posjetio svoju kćerku Aišu, radijallahu anha, i kod nje zatekao dvije sluškinje koje su pjevale. Čuvši to, Ebu Bekr ukori Aišu i upita: “Zar pjesma u kući Allahovog Poslanika?!” Poslanik, a.s., sjedeći licem okrenut na drugu stranu, rekao je: “Pusti ih, Ebu Bekre! Svaki narod ima svoj blagdan, a ovo je naš blagdan – bajram.” (Buhari i Muslim) Rekao je Ibn Abidejn: “Ovaj praznik nazvan je Bajram (‘e‘id’, što znači ‘povratak’) zbog stvari koje se ponovo vraćaju u normalno stanje, kao što je, naprimjer, mogućnost jedenja tokom dana ili nečega drugog što je bilo zabranjeno u ramazanu.”
Bajramski dani su dani radosti i veselja, ali potrebno je razjasniti i za koga su to dani radosti, odnosno ko se istinski veseli u tim danima: Da li oni koji su dočekali ramazan kao dragog im gosta i koji su ga ugostili izvršivši svoje obaveze prema njemu, ili oni koji su to polovično učinili, ili oni za koje je ramazan kao i svaki drugi mjesec? Svakako da će radost biti srazmjerna učinjenim ibadetima u ramazanu. Svako će se veseliti shodno svojim učinjenim dobrim djelima.
Prvi Poslanikov bajram
Prvi ramazanski bajram Poslanik, a.s., klanjao je u drugoj hidžretskoj godini, (624. god.) nakon što je propisan post, na što ukazuje i hadis u kojem se od Enesa prenosi da je “Poslanik, a.s.,, došao u Medinu čiji su stanovnici imali dva praznika iz vremena džahilijeta u kojima su se igrali i zabavljali. Poslanik, a.s., upitao ih je: ‘Koja su vam ta dva dana?’,a oni su odgovorili: ‘Dva dana u kojima smo se zabavljali u vrijeme džahilijeta.’ Na to im Poslanik reče: ‘Allah vam je ih zamijenio sa dva bolja praznika: Kurbanskim i Ramazanskim bajramom.’” (Ebu Davud)
Ovaj hadis ukazuje na to da muslimani imaju samo dva šerijatom prihvatljiva i dozvoljena praznika i da su svi drugi praznici neispravni i muslimanu nije dozvoljeno da učestvuje u njima, čak i u slučaju da nose prefiks vjerski. Kada su u pitanju bajramski običaji koji se preporučuju muslimanima, neki od njih su sljedeći:
Kupanje prije odlaska na bajram-namaz
Pohvalno je da se musliman okupa prije odlaska na bajram-namaz i ovo je uopćeno mišljenje islamskih pravnika. U ovom danu muslimani se okupljaju u većem broju nego u danu petka u kojem je džuma-namaz i za koju je preporučljivo kupanje. Poznato je da su kupanje prije odlaska na bajram-namaz prakticirali Ibn Omer, Alija, Hasan el-Basri, Alkama i mnogi drugi iz prve dvije generacije muslimana.
Odijevanje lijepe odjeće i mirisanje
Na dan Bajrama pohvalno je da se musliman lijepo obuče i namiriše. Ibn Omer, Allah bio zadovoljan njime, prenosi da je njegov otac Omer, Allah bio zadovoljan njime, na pijaci kupio svileni ogrtač i donio ga Poslaniku, a.s., rekavši mu: “O, Božiji Poslaniče, uzmi ovo, kako bi se uljepšao na Bajram, a i kasnije kada ti izaslanici budu dolazili.” Rekao mu je Poslanik, a.s.,:“To je odjeća onoga kome ne pripada udio na ahiretu.” (Buhari) Rekao je Ibn Redžeb, Alah mu se smilovao: “Hadis ukazuje da je uljepšavanje na Bajramu bilo uobičajeno kod njih.” Ibn Omer je za Bajram oblačio najljepšu odjeću. (Bejheki) Naravno, sve ovo vrijedi uz uvjet da se i muškarci i žene moraju pridržavati šerijatskih normi u oblačenju, a isto tako pohvalnost mirisanja ne odnosi se na žene. Oblačenje lijepe odjeće i mirisanje nije posebno određeno za one koji prisustvuju bajram-namazu, već obuhvata i one koji mu ne prisustvuju, jer je to od edeba bajramskog dana, a ne namaza. Cilj oblačenja lijepe odjeće i korištenja mirisa jeste ispoljavanje ljepote ukrasa i radosti.
Pojesti nešto prije odlaska na ramazanski bajram-namaz
Islamskih učenjaci jednoglasni su u mišljenju da je pohvalno nešto pojesti prije odlaska na Ramazanski bajram-namaz, a najbolje je da to budu hurme, kao što je to bila praksa Poslanika, a.s., i njegovih drugova. Prenosi se od Enesa, radijallahu anhu, da Poslanik, a.s., ne bi poranio na dan Ramazanskog bajrama sve dok ne bih pojeo datule i to neparni broj (Buhari). Ukoliko čovjek nema datula, onda može biti bilo koja druga hrana. Islamski učenjaci spomenuli su neke mudrosti jedenja prije odlaska na Ramazanski bajram-namaz, kao naprimjer da se time ispoljava razlika između bajrama u kojem je zabranjen post i ramazana u kojem je zabranjeno jelo.
Podijeliti sadekatul-fitr
Prije bajram-namaza pohvalno je podijeliti sadekatul-fitr. Rekao je Ebu Seid el-Hudri, Allah bio zadovoljan njime: “Na dan Ramazanskog bajrama udjeljivali smo jedan saa hrane.” (Buhari) Prenosi se od Ibn Omera, Allah bio zadovoljan njime, da je Poslanik, a.s., naredio da se sadekatul-fitr udijeli prije odlaska ljudi na bajram-namaz. (Buhari)
Klanjati bajram-namaz
Pohvalno je, odnosno sunnet je da se bajram-namaz klanja na otvorenom prostoru, na što ukazuje Poslanikova, a.s., praksa. (Buhari) Poslanik, a.s., nije klanjao bajram-namaz u svom mesdžidu iako namaz obavljen u njemu ima posebnu vrijednost.
Prisustvovanje žena bajram-namazu
Sunnet je da žene izađu na prostor na kojem se obavlja bajram-namaz. Od Ummu Atije el-Ensarije, Allah bio zadovoljan njome, prenosi se da je rekla: “Poslanik, a.s., naredio nam je da za Ramazanski i Kurbanski bajram izađemo na musallu. Mogle su izlaziti i one koje su imale hajz. One bi se udaljile od mjesta gdje se klanja i bile bi iza ljudi, te bi donosile tekbire. Prisustovale bi dobru i dovi muslimana.” Ummu Atija kazuje da je pitala Poslanika, a.s.,: “O, Vjerovjesniče, neka od nas nema ogrtača (pa kako će izaći)?”, a on je odgovorio:“Neka je obuče njena sestra sa jednim od svojih ogrtača.” (Buhari i Muslim)
I muškarcima i ženama kao primjer uzoritog ponašanja u ovom danu možemo navesti primjer Hasana b. Ebu Sinana koji je, kada ga je supruga po povratku s bajram-namaza, upitala: “Koliko si prelijepih žena danas vidio?”, odgovorio: “Tako mi Allaha, od kada sam izašao od tebe, pa sve dok ti se nisam vratio, nisam gledao nigdje osim u svoj kažiprst.”
Pješke otići na bajram-namaz i vratiti se kući
Pohvalno je da se na bajram-namaz odlazi pješke, ako je to moguće, kako je to radio Poslanik, a.s. (Ibn Madža) Odlazak u džamiju pješke ljepši je i bliži skromnosti, ali nema smetnje ni da se koristi prijevozno stedstvo. Isto tako, pohvalno je na bajram-namaz otići jednim putem, a kući se vratiti drugim putem. (Buhari)
Donošenje tekbira
Poslanik, a.s., u danima dva Bajrama izlazio bi (iz kuće prema musalli) učeći tehlil (La ilahe illallah) i tekbir (Allahu ekber) povišenim glasom. (Bejheki)
Bajram-namaz
Klanjanje bajram-namaza je vadžib i stroga obaveza svakog pojedinca. Bajram-namaz počinje od kada se uzdigne sunce dužine koplja i traje sve do zevala, tj. kada sunce bude na polovici neba. Za bajram-namaz nije propisano učenje ni ezana ni ikameta. Klanjaju se dva uobičajena rekata, s tim da se na prvom rekatu, prije učenja El-Fatihe, dižu ruke i izgovaraju tri tekbira, a na drugom rekatu, poslije učenja El-Fatihe, dižu se ruke i donose tri tekbira.
Bajramska hutba
Hutba na bajram-namazu drži se poslije klanjanja bajram-namaza, što je sunnet o kojem nas je obavijestio Ibn Abbas, Allah bio zadovoljan njime: “Prisustovao sam bajram-namazima sa Poslanikom, Ebu Bekrom, Omerom i Osmanom, i svi su klanjali (namaz) prije hutbe.” (Buhari) Onome koji prisustvuje bajram-namazu pripada izbor da sluša hutbu ili da se udalji, a nikako da priča i druge ometa. Rekao je Poslanik, a.s.,: “Mi držimo hutbu, a onaj ko voli da sjedi zbog hutbe, neka sjedi, a ko voli da ide, neka ide.” (Ebu Davud i Hakim)
Čestitanje Bajrama
Od Poslanika, a.s., nije prenesen način čestitanja Bajrama, osim što je preneseno da su pojedini sahabi, kada bi se sreli na Bajram, čestitali jedni drugima riječima: “Tekabelallahu minna ve minkum!”, što znači: “Allah primio i od nas i od vas!” Šejh Ibn Usejmin, Allah mu se smilovao, rekao je: “Čestitanje Bajrama je dozvoljeno, ali ne postoji određena forma (čestitanja). Čestitanje koje je već postalo uobičajeno dozvoljeno je, s tim da u njemu ne bude grijeha.” Bošnjačka forma čestitanja Bajrama koja glasi: Bajram šerif mubarek olsun (odgovor je: Allah razi olsun),koja nam je došla od Osmanlijasasvim je ispravna i lijepa.
Način proslavljanja Bajrama
Bajram je praznik Islama i muslimana, naročito postača. Kako da se ne vesele kada su proveli ramazan u pokornosti Allahu, dž.š.,nadajući se da to bude samo radi Njega i da ih On, Uzvišeninagradi za to!? Bajramski dani su dani veselja i radosti, kako je to spomenuo imam Muslim, Allah mu se smilovao, dajući jednom od poglavlja svog Sahiha naslov “Olakšica u igri u kojoj nema nepokornosti u danima Bajrama”.
Na ovo također ukazuje i Poslanikova, a.s.,, praksa. Rekla je Aiša, Allah bio zadovoljan njome: “Zaklonio me je Allahov Poslanik, a.s., a ja sam posmatrala Habešije koji su se (kopljima) igrali u mesdžidu. (Vidjevši ih), Omer b. Hattab ih je ukorio, pa mu je Poslanik, a.s.,, rekao: ‘Pusti ih! Naša je majka iz Benu Erfide.’”(Buhari) O tome se govori i u slučaju kada je Ebu Bekr, radijallahu anhu, na dan Bajrama posjetio svoju kćerku Aišu, radijallahu anha, i kod nje zatekao dvije sluškinje koje su pjevale. Čuvši to, Ebu Bekr ukori Aišu i upita: “Zar pjesma u kući Allahovog Poslanika?!” Poslanik, a.s., sjedeći licem okrenut na drugu stranu, rekao je: “Pusti ih, Ebu Bekre! Svaki narod ima svoj blagdan, a ovo je naš blagdan – bajram.”(Buhari i Muslim) Rekao je Ibn Hadžer, Allah mu se smilovao: “Ovaj hadis obiluje mnogim koristima, a jedna od njih ogleda se u tome što je u ovim danima dozvoljeno da se porodice opuste različitim vrstama zabave koje ih dovode do duševnog i tjelesnog oduška poslije obaveznosti posta i ostalih ibadeta. Ispoljavanje radosti u prazničnim danima jedan je od simbola vjere.”(Fethul-Bari).
Jučer je po prekrasnom vremenu održan teferić, na prostoru naše zajednice. Prepun parking, mnoštvo takmičara i posjetilaca učinilo nas je ponosnim što imamo ovako jaku zajednicu, koja može, za sada u skromnim uslovima, prirediti takmičenja u nekoliko sportskih i narodnih disciplina. Naša omladina, a i stariji članovi, također, takmičili su se u slijedećim sportskim igrama: …
Večeras je u prostorijama Zajednice Bošnjaka Džordžije, održan seminar o predstojećem, veoma važnom popisu stanovništva. Prisutnima je prezentiran formular sa mnogobrojnim pitanjima na koje treba odgovoriti ispravno . Neobično je važno pravilno odgovoriti na pitanje etničke pripadnosti, jezika i vjeroispovjesti, kako ne bi bili popisani u rubriku ostali, te tako bili marginizirani kao narod. Seminar …
Sarajevo, 10. mart 2014. (MINA) – U Sarajevu je danas svečano potpisan Protokol o obnovi Aladža džamije u Foči. Protokol su potpisali direktor Generalne direkcije vakufa Vlade Republike Turske dr. Adnan Ertem i direktor Vakufske direkcije Islamske zajednice u BiH dr. Senaid Zajimović. Aladža džamija je sagrađena 1550. godine, a porušili su je srpski …
Sud BiH: Andrun za zločine u logoru Gabela osuđen na 14 godina zatvora Autor B. A. 30. 01. 2014. Ova presuda je konačna i na nju nije dozvoljena žalba. Sud BiH Vijeće Apelacionog odjeljenja Suda BiH izreklo je danas drugostepenu presudu kojom je Nikola Andrun, bivši zamjenik upravnika logora, proglašen krivim za ratni zločin protiv …
Običaji muslimana na dan Bajrama
Običaji muslimana na dan Bajrama
Muslimani imaju dva praznika – Ramazanski i Kurbanski bajram, kako je to jasno naznačio Poslanik, a.s., u svom hadisu. Bajram je dan radosti i veselja na što ukazuju i primjer kada je Ebu Bekr, radijallahu anhu, Na dan Bajrama posjetio svoju kćerku Aišu, radijallahu anha, i kod nje zatekao dvije sluškinje koje su pjevale. Čuvši to, Ebu Bekr ukori Aišu i upita: “Zar pjesma u kući Allahovog Poslanika?!” Poslanik, a.s., sjedeći licem okrenut na drugu stranu, rekao je: “Pusti ih, Ebu Bekre! Svaki narod ima svoj blagdan, a ovo je naš blagdan – bajram.” (Buhari i Muslim) Rekao je Ibn Abidejn: “Ovaj praznik nazvan je Bajram (‘e‘id’, što znači ‘povratak’) zbog stvari koje se ponovo vraćaju u normalno stanje, kao što je, naprimjer, mogućnost jedenja tokom dana ili nečega drugog što je bilo zabranjeno u ramazanu.”
Bajramski dani su dani radosti i veselja, ali potrebno je razjasniti i za koga su to dani radosti, odnosno ko se istinski veseli u tim danima: Da li oni koji su dočekali ramazan kao dragog im gosta i koji su ga ugostili izvršivši svoje obaveze prema njemu, ili oni koji su to polovično učinili, ili oni za koje je ramazan kao i svaki drugi mjesec? Svakako da će radost biti srazmjerna učinjenim ibadetima u ramazanu. Svako će se veseliti shodno svojim učinjenim dobrim djelima.
Prvi Poslanikov bajram
Prvi ramazanski bajram Poslanik, a.s., klanjao je u drugoj hidžretskoj godini, (624. god.) nakon što je propisan post, na što ukazuje i hadis u kojem se od Enesa prenosi da je “Poslanik, a.s.,, došao u Medinu čiji su stanovnici imali dva praznika iz vremena džahilijeta u kojima su se igrali i zabavljali. Poslanik, a.s., upitao ih je: ‘Koja su vam ta dva dana?’,a oni su odgovorili: ‘Dva dana u kojima smo se zabavljali u vrijeme džahilijeta.’ Na to im Poslanik reče: ‘Allah vam je ih zamijenio sa dva bolja praznika: Kurbanskim i Ramazanskim bajramom.’” (Ebu Davud)
Ovaj hadis ukazuje na to da muslimani imaju samo dva šerijatom prihvatljiva i dozvoljena praznika i da su svi drugi praznici neispravni i muslimanu nije dozvoljeno da učestvuje u njima, čak i u slučaju da nose prefiks vjerski. Kada su u pitanju bajramski običaji koji se preporučuju muslimanima, neki od njih su sljedeći:
Kupanje prije odlaska na bajram-namaz
Pohvalno je da se musliman okupa prije odlaska na bajram-namaz i ovo je uopćeno mišljenje islamskih pravnika. U ovom danu muslimani se okupljaju u većem broju nego u danu petka u kojem je džuma-namaz i za koju je preporučljivo kupanje. Poznato je da su kupanje prije odlaska na bajram-namaz prakticirali Ibn Omer, Alija, Hasan el-Basri, Alkama i mnogi drugi iz prve dvije generacije muslimana.
Odijevanje lijepe odjeće i mirisanje
Na dan Bajrama pohvalno je da se musliman lijepo obuče i namiriše. Ibn Omer, Allah bio zadovoljan njime, prenosi da je njegov otac Omer, Allah bio zadovoljan njime, na pijaci kupio svileni ogrtač i donio ga Poslaniku, a.s., rekavši mu: “O, Božiji Poslaniče, uzmi ovo, kako bi se uljepšao na Bajram, a i kasnije kada ti izaslanici budu dolazili.” Rekao mu je Poslanik, a.s.,:“To je odjeća onoga kome ne pripada udio na ahiretu.” (Buhari) Rekao je Ibn Redžeb, Alah mu se smilovao: “Hadis ukazuje da je uljepšavanje na Bajramu bilo uobičajeno kod njih.” Ibn Omer je za Bajram oblačio najljepšu odjeću. (Bejheki) Naravno, sve ovo vrijedi uz uvjet da se i muškarci i žene moraju pridržavati šerijatskih normi u oblačenju, a isto tako pohvalnost mirisanja ne odnosi se na žene. Oblačenje lijepe odjeće i mirisanje nije posebno određeno za one koji prisustvuju bajram-namazu, već obuhvata i one koji mu ne prisustvuju, jer je to od edeba bajramskog dana, a ne namaza. Cilj oblačenja lijepe odjeće i korištenja mirisa jeste ispoljavanje ljepote ukrasa i radosti.
Pojesti nešto prije odlaska na ramazanski bajram-namaz
Islamskih učenjaci jednoglasni su u mišljenju da je pohvalno nešto pojesti prije odlaska na Ramazanski bajram-namaz, a najbolje je da to budu hurme, kao što je to bila praksa Poslanika, a.s., i njegovih drugova. Prenosi se od Enesa, radijallahu anhu, da Poslanik, a.s., ne bi poranio na dan Ramazanskog bajrama sve dok ne bih pojeo datule i to neparni broj (Buhari). Ukoliko čovjek nema datula, onda može biti bilo koja druga hrana. Islamski učenjaci spomenuli su neke mudrosti jedenja prije odlaska na Ramazanski bajram-namaz, kao naprimjer da se time ispoljava razlika između bajrama u kojem je zabranjen post i ramazana u kojem je zabranjeno jelo.
Podijeliti sadekatul-fitr
Prije bajram-namaza pohvalno je podijeliti sadekatul-fitr. Rekao je Ebu Seid el-Hudri, Allah bio zadovoljan njime: “Na dan Ramazanskog bajrama udjeljivali smo jedan saa hrane.” (Buhari) Prenosi se od Ibn Omera, Allah bio zadovoljan njime, da je Poslanik, a.s., naredio da se sadekatul-fitr udijeli prije odlaska ljudi na bajram-namaz. (Buhari)
Klanjati bajram-namaz
Pohvalno je, odnosno sunnet je da se bajram-namaz klanja na otvorenom prostoru, na što ukazuje Poslanikova, a.s., praksa. (Buhari) Poslanik, a.s., nije klanjao bajram-namaz u svom mesdžidu iako namaz obavljen u njemu ima posebnu vrijednost.
Prisustvovanje žena bajram-namazu
Sunnet je da žene izađu na prostor na kojem se obavlja bajram-namaz. Od Ummu Atije el-Ensarije, Allah bio zadovoljan njome, prenosi se da je rekla: “Poslanik, a.s., naredio nam je da za Ramazanski i Kurbanski bajram izađemo na musallu. Mogle su izlaziti i one koje su imale hajz. One bi se udaljile od mjesta gdje se klanja i bile bi iza ljudi, te bi donosile tekbire. Prisustovale bi dobru i dovi muslimana.” Ummu Atija kazuje da je pitala Poslanika, a.s.,: “O, Vjerovjesniče, neka od nas nema ogrtača (pa kako će izaći)?”, a on je odgovorio:“Neka je obuče njena sestra sa jednim od svojih ogrtača.” (Buhari i Muslim)
I muškarcima i ženama kao primjer uzoritog ponašanja u ovom danu možemo navesti primjer Hasana b. Ebu Sinana koji je, kada ga je supruga po povratku s bajram-namaza, upitala: “Koliko si prelijepih žena danas vidio?”, odgovorio: “Tako mi Allaha, od kada sam izašao od tebe, pa sve dok ti se nisam vratio, nisam gledao nigdje osim u svoj kažiprst.”
Pješke otići na bajram-namaz i vratiti se kući
Pohvalno je da se na bajram-namaz odlazi pješke, ako je to moguće, kako je to radio Poslanik, a.s. (Ibn Madža) Odlazak u džamiju pješke ljepši je i bliži skromnosti, ali nema smetnje ni da se koristi prijevozno stedstvo. Isto tako, pohvalno je na bajram-namaz otići jednim putem, a kući se vratiti drugim putem. (Buhari)
Donošenje tekbira
Poslanik, a.s., u danima dva Bajrama izlazio bi (iz kuće prema musalli) učeći tehlil (La ilahe illallah) i tekbir (Allahu ekber) povišenim glasom. (Bejheki)
Bajram-namaz
Klanjanje bajram-namaza je vadžib i stroga obaveza svakog pojedinca. Bajram-namaz počinje od kada se uzdigne sunce dužine koplja i traje sve do zevala, tj. kada sunce bude na polovici neba. Za bajram-namaz nije propisano učenje ni ezana ni ikameta. Klanjaju se dva uobičajena rekata, s tim da se na prvom rekatu, prije učenja El-Fatihe, dižu ruke i izgovaraju tri tekbira, a na drugom rekatu, poslije učenja El-Fatihe, dižu se ruke i donose tri tekbira.
Bajramska hutba
Hutba na bajram-namazu drži se poslije klanjanja bajram-namaza, što je sunnet o kojem nas je obavijestio Ibn Abbas, Allah bio zadovoljan njime: “Prisustovao sam bajram-namazima sa Poslanikom, Ebu Bekrom, Omerom i Osmanom, i svi su klanjali (namaz) prije hutbe.” (Buhari) Onome koji prisustvuje bajram-namazu pripada izbor da sluša hutbu ili da se udalji, a nikako da priča i druge ometa. Rekao je Poslanik, a.s.,: “Mi držimo hutbu, a onaj ko voli da sjedi zbog hutbe, neka sjedi, a ko voli da ide, neka ide.” (Ebu Davud i Hakim)
Čestitanje Bajrama
Od Poslanika, a.s., nije prenesen način čestitanja Bajrama, osim što je preneseno da su pojedini sahabi, kada bi se sreli na Bajram, čestitali jedni drugima riječima: “Tekabelallahu minna ve minkum!”, što znači: “Allah primio i od nas i od vas!” Šejh Ibn Usejmin, Allah mu se smilovao, rekao je: “Čestitanje Bajrama je dozvoljeno, ali ne postoji određena forma (čestitanja). Čestitanje koje je već postalo uobičajeno dozvoljeno je, s tim da u njemu ne bude grijeha.” Bošnjačka forma čestitanja Bajrama koja glasi: Bajram šerif mubarek olsun (odgovor je: Allah razi olsun), koja nam je došla od Osmanlija sasvim je ispravna i lijepa.
Način proslavljanja Bajrama
Bajram je praznik Islama i muslimana, naročito postača. Kako da se ne vesele kada su proveli ramazan u pokornosti Allahu, dž.š.,nadajući se da to bude samo radi Njega i da ih On, Uzvišeninagradi za to!? Bajramski dani su dani veselja i radosti, kako je to spomenuo imam Muslim, Allah mu se smilovao, dajući jednom od poglavlja svog Sahiha naslov “Olakšica u igri u kojoj nema nepokornosti u danima Bajrama”.
Na ovo također ukazuje i Poslanikova, a.s.,, praksa. Rekla je Aiša, Allah bio zadovoljan njome: “Zaklonio me je Allahov Poslanik, a.s., a ja sam posmatrala Habešije koji su se (kopljima) igrali u mesdžidu. (Vidjevši ih), Omer b. Hattab ih je ukorio, pa mu je Poslanik, a.s.,, rekao: ‘Pusti ih! Naša je majka iz Benu Erfide.’”(Buhari) O tome se govori i u slučaju kada je Ebu Bekr, radijallahu anhu, na dan Bajrama posjetio svoju kćerku Aišu, radijallahu anha, i kod nje zatekao dvije sluškinje koje su pjevale. Čuvši to, Ebu Bekr ukori Aišu i upita: “Zar pjesma u kući Allahovog Poslanika?!” Poslanik, a.s., sjedeći licem okrenut na drugu stranu, rekao je: “Pusti ih, Ebu Bekre! Svaki narod ima svoj blagdan, a ovo je naš blagdan – bajram.” (Buhari i Muslim) Rekao je Ibn Hadžer, Allah mu se smilovao: “Ovaj hadis obiluje mnogim koristima, a jedna od njih ogleda se u tome što je u ovim danima dozvoljeno da se porodice opuste različitim vrstama zabave koje ih dovode do duševnog i tjelesnog oduška poslije obaveznosti posta i ostalih ibadeta. Ispoljavanje radosti u prazničnim danima jedan je od simbola vjere.”(Fethul-Bari).
Related Posts
Proslava Hidžretske nove 1435. godine
Jučer je po prekrasnom vremenu održan teferić, na prostoru naše zajednice. Prepun parking, mnoštvo takmičara i posjetilaca učinilo nas je ponosnim što imamo ovako jaku zajednicu, koja može, za sada u skromnim uslovima, prirediti takmičenja u nekoliko sportskih i narodnih disciplina. Naša omladina, a i stariji članovi, također, takmičili su se u slijedećim sportskim igrama: …
Održan seminar o popisu stanovništva
Večeras je u prostorijama Zajednice Bošnjaka Džordžije, održan seminar o predstojećem, veoma važnom popisu stanovništva. Prisutnima je prezentiran formular sa mnogobrojnim pitanjima na koje treba odgovoriti ispravno . Neobično je važno pravilno odgovoriti na pitanje etničke pripadnosti, jezika i vjeroispovjesti, kako ne bi bili popisani u rubriku ostali, te tako bili marginizirani kao narod. Seminar …
Potpisan Protokol o obnovi Aladža džamije
Sarajevo, 10. mart 2014. (MINA) – U Sarajevu je danas svečano potpisan Protokol o obnovi Aladža džamije u Foči. Protokol su potpisali direktor Generalne direkcije vakufa Vlade Republike Turske dr. Adnan Ertem i direktor Vakufske direkcije Islamske zajednice u BiH dr. Senaid Zajimović. Aladža džamija je sagrađena 1550. godine, a porušili su je srpski …
Sud BiH: Andrun za zločine u logoru Gabela osuđen na 14 godina zatvora
Sud BiH: Andrun za zločine u logoru Gabela osuđen na 14 godina zatvora Autor B. A. 30. 01. 2014. Ova presuda je konačna i na nju nije dozvoljena žalba. Sud BiH Vijeće Apelacionog odjeljenja Suda BiH izreklo je danas drugostepenu presudu kojom je Nikola Andrun, bivši zamjenik upravnika logora, proglašen krivim za ratni zločin protiv …