XI. Džuma, 18. 03. 2011./13. Rebiu-l-ahir 1432. h.g.
Jedinstvo džemata je iskaz TEWHIDA
Svaka slava pripada Uzvišenom Stvoritelju, Jedinom Koji je dostojan svake hvale. Hvala Allahu, Uzvišenome Gospodaru na svim dobrima kojima nas neprestalno obasipa i daruje!
Neka je salavat i selam na Njegovog Poslanika Muhammeda a.s. kao i na njegovu časnu porodicu, plemenite ashabe i sve sljedbenike Istine, sve do Sudnjega dana!
Poštovana braćo,
Uzvišeni Allah je Taj koji je uspostavio red u prirodi i svemiru – kosmos, red između ljudi – džema’at, red unutar ljudske duše – ahlak, te red u životu i služenju Gospodaru kojeg definiramo kao Islam.
Kad čujemo riječ ‘džamija’, kod muslimana se stvara asocijacija sa građevinom koja okuplja i zbližava ljude, jer dolazi od arapske riječi “džeme’a”-“jedžme’u” što znaći “sakupiti”. Sama relizacija džema’ata predstavlja skupinu ljudi okupljene oko džamije a koji su povezani zajedničkim interesima i ciljevima.
Etmološki džema’at simbolizira slogu i jedinstvo zajednice. U hadisu: “Držite se džema’ata, jer vuk pojede ovcu koja se izdvoji iz stada”Muhammed a.s. jasno upozorava šta znači privrženost džema’atu a šta znači odvojenost od džemata.
Međutim, umjesto sloge i međusobne tolerancije, te uzajamnog potpomaganja, džema’at ponekad postaje poprište sukoba i nesloga. U nedostatku dovoljne svijesti o nužnosti našeg zajedništva i sloge, naročito zbog lekcije iz naše neposredne prošlosti, kada su naši din-dušmani htjeli da nas potpuno nestane, mi se i dalje svjesno ili nesvjesno sukobljavamo. Ako se analiziraju razlozi naših sukobljavanja lahko se može zaključiti da su neznatni i nebitni jer su u pitanju samo sujeta i egoizam pojedinaca a nikako ideal radi višeg cilja ili interesa vjere ili zajednice.
Dobro poznati kur’anki imperativ “..Svi se čvrsto držite Allahova užeta i nikako se ne razjedinjujte..” dobro je poznat nama svima, kao što je poznata i zabrana odvajanja i nesloge: “I ne budite kao oni koji su se razjedinili i u mišljenju podvojili kad su im već jasni dokazi došli, njih čeka velika patnja.”
Pitamo se, draga moja braćo, kako onda može doći do nesuglasica, prepirki i svađa , posebno kad je u pitanju džamija, simbol zajedništva i općeg dobra? Svrha namaza i džamije, u duhu Kur’ana jeste ispravan čovjekov odgoj: “Kazuj Knjigu koja ti se objavljuje, i obavljaj namaz, jer
Apsolutna isključivost, samouvjerenost i neprihvatanje suprotnih dokaza ili argumetata ne mogu biti islamska obilježija niti obilježija koja krase jednog muslimana. Naprotiv, polazište u raspravi mora biti prihvatanje nečije moguće greške, bez namjere. Prenosi se od Imami Šafi’ije da je kazao: “Moje mišljenje je ispravno, uz mogućnost da bude pogrešno, a mišljenje mog protivnika je porgrešno uz mogućnost da bude ispravno.”
Uistinu, i prve generacije muslimana su ponekad imale međusobnih neslaganja, ali njihova neslaganja su bila različitosti mišljenja, a ne razlozi za neslogu i odvajanje.
Ukoliko razlike u mišljenju djeluju u zdravom okruženju, one mogu obogatiti islamsku misao i stimulirati intelektualni progres. One mogu pomoći da probleme i pitanja posmatramo u širem i dubljem smislu, uz veću preciznost i temeljitost.Nažalost,u nekim slučajevima to nije tako i sve pozitivne prednosti koje proizilaze iz zdravih mezhebskih različitosti u našoj vjeri, utru put otrovu neslaganja koji uništava naše ionako male duhovne potencijale i znanje o našoj vjeri.
Neki ljudi, u nemogućnosti da sagledaju stvari na uravnoteženen način i sagledaju važnost jedinstva i zajedništva a pogubnost razjedinjavanja, obraćaju pažnju na sporedne aspekte koji se primitivnim prepričavanjem po principu ‘rekla-kazala’ enornmo uvećavaju i mijenjaju smisao izvan svake mjere i daju im važnost u odnosu na druge prioritete koje džemat ima.
Kod nekih naših ljudi upravo ovaj sporedni aspekt, koji ne bi smio biti presudan u vremenu i prostoru u kojem je naša ukupna egzistencija u opasnosti, postaje baza za suđenje drugima, njihovo preziranje i omalovažanje njihovog rada. U takvim slučajevima egoistične motivacije prodiru duboko u psihu osobe i koče njezin um i osjećanja, pa ona ignorira zajedničke ciljeve islamskog ponašanja a prihvata lične interese i egoizam.
U interesu očuvanja sloge i zajedništva, što je neprikosnovena islamska dužnost, muslimani su dužni međusobno se uvažavati, praštati jedan drugom i imati razumjevanja i osjećaja za suprotne stavove i mišljenja. Opći interes, sloga i tolerancija moraju biti važniji od ličnih stavova i prohtjeva, jer Muhammed a.s. u jednom hadisu kaže: “Ja garaniram kuću u Džennetu onome ko napusti raspravu, pa makar bio u pravu.”
Ljudi vole raspravu i to je generalno slabost ljudskih bića. Ovo nam potvrđuje i Gospodar svjetova, Koji najbolje poznaje Svoja stvorenja, pa kaže u Kur’anu:
“…ali je čovjek, više nego iko, spreman da raspravlja.”
Rasprava je i uzrok zablude jednog naroda nakon što su bili upućeni, kako kaže Poslanik, a.s.: ”Nijedan narod nije zalutao nakon upute na kojoj je bio, osim nakon što su počeli sa raspravom…”
Musliman se treba ponositi onim što učini na putu zbijanja ljudi i učvršćivanju bratske ljubavi i solidarnosti, a nikako svojim doprinosom cjepanju džema’ata i zajednice, jer je to zlo koje se ničim ne može opravdati i iza toga zla mogu stajati samo loše, a nikako dobre i iskrene namjere.
Ovaj naš džemat, i pored navedenih tenzija i prepreka od strane nekih neistomišljenika, na putu je velikog progresa I iskoraka naprijed, elhamdulillah!. Kupovinom zgrade u Lawrencewille-u, na adresi 950 Grayson Hwy, naš džemat ostvaruje sve potrebne predispozicije da svojim vrijednim džematlijama stavi na raspolaganje višenanjenski objekat gdje će na jednom mjestu imati džamiju i sve prateće objekte koji su nužno potrebni za dalji opstanak i razvoj kompletne zajednice Bošnjaka . Naša djeca će ovim objektom definitivno biti zbrinuta a naša je obaveza da im ovaj veoma lijepi objekat što prije stavimo na raspolaganje.
Allahov Resul kaže:“Ko bude sagradio mesdžid želeći Allahovo zadovoljstvo, biće mu sagrađene slična kuća u Džennetu.” (Buhari)
Braćo, sad ili nikad smo dužni dati od sebe onoliko koliko možemo. Ponavljam, onoliko koliko možemo jer nas toliko duži i naš Gospodar. U toku je akcija prikupljanja novca, od vrata do vrata. Obavezno se odazovite i uključite jer ćete time postići veliki hajr i steći Allahovu milost za oba svijeta. Closing će biti za nekoliko dana a nakon preuzimanja ključa, uz Božiju pomoć, slijedi adaptacija prostora za naše potrebe. Vrijedne ruke naših časnih graditelja imaće svoju priliku.
Upamtimo braćo, bez odricanja i žrtve ne stvaraju se velika djela. Velika djela su velika onoliko koliko mi ulažemo sebe u njih. Još jedan čvrsti korak nam je potreban da bi naše buduće generacije bile ponosne na nas i naše žrtve na Allahovom dž.š. putu pa kazale kada nas više ne bude bilo: “Naši roditelji su nam ostavili u nasljeđe našu vjeru, materijalne uslove i objekte da čuvamo našu vjeru. Neka je našim roditeljima vječni rahmet i neka ih Allah dž. š. nagradi džennetom.” Braćo, to će biti vrhunac uspjeha svakoga od nas.
Molim Uzvišenog Allaha da budemo od onih koji će doprinjeti izgradnji, jačanju i očuvanju džema’ata a nikako od odnih koji će ga opstruirati i rušiti.
Allahu Milostivi, uputi nas na Tvoj, jedini pravi put, učvrsti naše jedinstvo, oprosti nam naše grijehe i uvedi nas u Tvoj obećani Džennet.
Esselamu alejkum postovane dzematlije, Vec duze vremena nasa Zajednica je imala plan za pokretanje mnogih aktivnosti u nasem dzematu, koje bi uglavnom bile usmjerene prema nasoj omladini.Mnoge od tih aktivnosti nisu pokrenute uglavnom zbog nedostatka adekvatnog prostora.Sa prelaskom u nas novi Centar, otvorene su velike mogucnosti da zadovoljimo sve svoje potrebe.Jedna od tih aktivnosti koje …
16. mart 2018./28. džumade-l-uhra 1439. h.g. Hutba: Stiže nam redžeb, mjesec promjena Hvala Allahu Gospodaru svjetova, na neizmjernim blagodatima. Neka je salavat i selam na Allahovog poslanika Muhameda, a.s., na njegovu časnu porodicu, vrijedne ashabe i sve sljedbenike u dini-Islamu. Draga braćo u islamu, danas je 28. džumade-l-uhra a u sledeći ponedjeljak je prvi …
29.08. 2014./3.zulka’de 1435. HUTBA – O Hadžu Hadž je jedan od pet temeljaIslama, obavezakojimsmozaduženijednom u životuikoja je propisana u Kur’anu. U suri “El-Bekare”, poslijeajetakojigovore o propisimaposta, slijedeajeti o hadžu. Ajeti o postupočinju 183. ajetompomenute sure, gdje se naređuje post, a ajeti o hadžupočinju 196. ajetom, gdje se kaže: “HadžiumruradiAllahaizvršavajte!” Na drugommjestu se kaže: “Izvršavatihadždužan je, …
Sinoć je zajedno sa akšam namazom nastupila noć Lejletu-l-Bedr. Noć Lejletu-l-Bedr je sjećanje na bitku na Bedru koja se dogodila 624. godine, druge godine po Hidžri. Ova bitka imala je presudan značaj za muslimane jer su poslije nje dobili svoju punu prepoznatiljovost kao zajednica Ummeta. Ona je pokazala da se čvrstom vjerom u Plemenitog Allaha [...]
Džuma namaz 18.03.2011
XI. Džuma, 18. 03. 2011./13. Rebiu-l-ahir 1432. h.g.
Jedinstvo džemata je iskaz TEWHIDA
Svaka slava pripada Uzvišenom Stvoritelju, Jedinom Koji je dostojan svake hvale. Hvala Allahu, Uzvišenome Gospodaru na svim dobrima kojima nas neprestalno obasipa i daruje!
Neka je salavat i selam na Njegovog Poslanika Muhammeda a.s. kao i na njegovu časnu porodicu, plemenite ashabe i sve sljedbenike Istine, sve do Sudnjega dana!
Poštovana braćo,
Uzvišeni Allah je Taj koji je uspostavio red u prirodi i svemiru – kosmos, red između ljudi – džema’at, red unutar ljudske duše – ahlak, te red u životu i služenju Gospodaru kojeg definiramo kao Islam.
Kad čujemo riječ ‘džamija’, kod muslimana se stvara asocijacija sa građevinom koja okuplja i zbližava ljude, jer dolazi od arapske riječi “džeme’a”-“jedžme’u” što znaći “sakupiti”. Sama relizacija džema’ata predstavlja skupinu ljudi okupljene oko džamije a koji su povezani zajedničkim interesima i ciljevima.
Etmološki džema’at simbolizira slogu i jedinstvo zajednice. U hadisu: “Držite se džema’ata, jer vuk pojede ovcu koja se izdvoji iz stada” Muhammed a.s. jasno upozorava šta znači privrženost džema’atu a šta znači odvojenost od džemata.
Međutim, umjesto sloge i međusobne tolerancije, te uzajamnog potpomaganja, džema’at ponekad postaje poprište sukoba i nesloga. U nedostatku dovoljne svijesti o nužnosti našeg zajedništva i sloge, naročito zbog lekcije iz naše neposredne prošlosti, kada su naši din-dušmani htjeli da nas potpuno nestane, mi se i dalje svjesno ili nesvjesno sukobljavamo. Ako se analiziraju razlozi naših sukobljavanja lahko se može zaključiti da su neznatni i nebitni jer su u pitanju samo sujeta i egoizam pojedinaca a nikako ideal radi višeg cilja ili interesa vjere ili zajednice.
Dobro poznati kur’anki imperativ “..Svi se čvrsto držite Allahova užeta i nikako se ne razjedinjujte..” dobro je poznat nama svima, kao što je poznata i zabrana odvajanja i nesloge: “I ne budite kao oni koji su se razjedinili i u mišljenju podvojili kad su im već jasni dokazi došli, njih čeka velika patnja.”
Pitamo se, draga moja braćo, kako onda može doći do nesuglasica, prepirki i svađa , posebno kad je u pitanju džamija, simbol zajedništva i općeg dobra? Svrha namaza i džamije, u duhu Kur’ana jeste ispravan čovjekov odgoj: “Kazuj Knjigu koja ti se objavljuje, i obavljaj namaz, jer
Apsolutna isključivost, samouvjerenost i neprihvatanje suprotnih dokaza ili argumetata ne mogu biti islamska obilježija niti obilježija koja krase jednog muslimana. Naprotiv, polazište u raspravi mora biti prihvatanje nečije moguće greške, bez namjere. Prenosi se od Imami Šafi’ije da je kazao: “Moje mišljenje je ispravno, uz mogućnost da bude pogrešno, a mišljenje mog protivnika je porgrešno uz mogućnost da bude ispravno.”
Uistinu, i prve generacije muslimana su ponekad imale međusobnih neslaganja, ali njihova neslaganja su bila različitosti mišljenja, a ne razlozi za neslogu i odvajanje.
Ukoliko razlike u mišljenju djeluju u zdravom okruženju, one mogu obogatiti islamsku misao i stimulirati intelektualni progres. One mogu pomoći da probleme i pitanja posmatramo u širem i dubljem smislu, uz veću preciznost i temeljitost.Nažalost,u nekim slučajevima to nije tako i sve pozitivne prednosti koje proizilaze iz zdravih mezhebskih različitosti u našoj vjeri, utru put otrovu neslaganja koji uništava naše ionako male duhovne potencijale i znanje o našoj vjeri.
Neki ljudi, u nemogućnosti da sagledaju stvari na uravnoteženen način i sagledaju važnost jedinstva i zajedništva a pogubnost razjedinjavanja, obraćaju pažnju na sporedne aspekte koji se primitivnim prepričavanjem po principu ‘rekla-kazala’ enornmo uvećavaju i mijenjaju smisao izvan svake mjere i daju im važnost u odnosu na druge prioritete koje džemat ima.
Kod nekih naših ljudi upravo ovaj sporedni aspekt, koji ne bi smio biti presudan u vremenu i prostoru u kojem je naša ukupna egzistencija u opasnosti, postaje baza za suđenje drugima, njihovo preziranje i omalovažanje njihovog rada. U takvim slučajevima egoistične motivacije prodiru duboko u psihu osobe i koče njezin um i osjećanja, pa ona ignorira zajedničke ciljeve islamskog ponašanja a prihvata lične interese i egoizam.
U interesu očuvanja sloge i zajedništva, što je neprikosnovena islamska dužnost, muslimani su dužni međusobno se uvažavati, praštati jedan drugom i imati razumjevanja i osjećaja za suprotne stavove i mišljenja. Opći interes, sloga i tolerancija moraju biti važniji od ličnih stavova i prohtjeva, jer Muhammed a.s. u jednom hadisu kaže: “Ja garaniram kuću u Džennetu onome ko napusti raspravu, pa makar bio u pravu.”
Ljudi vole raspravu i to je generalno slabost ljudskih bića. Ovo nam potvrđuje i Gospodar svjetova, Koji najbolje poznaje Svoja stvorenja, pa kaže u Kur’anu:
“…ali je čovjek, više nego iko, spreman da raspravlja.”
Rasprava je i uzrok zablude jednog naroda nakon što su bili upućeni, kako kaže Poslanik, a.s.: ”Nijedan narod nije zalutao nakon upute na kojoj je bio, osim nakon što su počeli sa raspravom…”
Musliman se treba ponositi onim što učini na putu zbijanja ljudi i učvršćivanju bratske ljubavi i solidarnosti, a nikako svojim doprinosom cjepanju džema’ata i zajednice, jer je to zlo koje se ničim ne može opravdati i iza toga zla mogu stajati samo loše, a nikako dobre i iskrene namjere.
Ovaj naš džemat, i pored navedenih tenzija i prepreka od strane nekih neistomišljenika, na putu je velikog progresa I iskoraka naprijed, elhamdulillah!. Kupovinom zgrade u Lawrencewille-u, na adresi 950 Grayson Hwy, naš džemat ostvaruje sve potrebne predispozicije da svojim vrijednim džematlijama stavi na raspolaganje višenanjenski objekat gdje će na jednom mjestu imati džamiju i sve prateće objekte koji su nužno potrebni za dalji opstanak i razvoj kompletne zajednice Bošnjaka . Naša djeca će ovim objektom definitivno biti zbrinuta a naša je obaveza da im ovaj veoma lijepi objekat što prije stavimo na raspolaganje.
Allahov Resul kaže: “Ko bude sagradio mesdžid želeći Allahovo zadovoljstvo, biće mu sagrađene slična kuća u Džennetu.” (Buhari)
Braćo, sad ili nikad smo dužni dati od sebe onoliko koliko možemo. Ponavljam, onoliko koliko možemo jer nas toliko duži i naš Gospodar. U toku je akcija prikupljanja novca, od vrata do vrata. Obavezno se odazovite i uključite jer ćete time postići veliki hajr i steći Allahovu milost za oba svijeta. Closing će biti za nekoliko dana a nakon preuzimanja ključa, uz Božiju pomoć, slijedi adaptacija prostora za naše potrebe. Vrijedne ruke naših časnih graditelja imaće svoju priliku.
Upamtimo braćo, bez odricanja i žrtve ne stvaraju se velika djela. Velika djela su velika onoliko koliko mi ulažemo sebe u njih. Još jedan čvrsti korak nam je potreban da bi naše buduće generacije bile ponosne na nas i naše žrtve na Allahovom dž.š. putu pa kazale kada nas više ne bude bilo: “Naši roditelji su nam ostavili u nasljeđe našu vjeru, materijalne uslove i objekte da čuvamo našu vjeru. Neka je našim roditeljima vječni rahmet i neka ih Allah dž. š. nagradi džennetom.” Braćo, to će biti vrhunac uspjeha svakoga od nas.
Molim Uzvišenog Allaha da budemo od onih koji će doprinjeti izgradnji, jačanju i očuvanju džema’ata a nikako od odnih koji će ga opstruirati i rušiti.
Allahu Milostivi, uputi nas na Tvoj, jedini pravi put, učvrsti naše jedinstvo, oprosti nam naše grijehe i uvedi nas u Tvoj obećani Džennet.
Amin.
Related Posts
Škola bosanskog jezika
Esselamu alejkum postovane dzematlije, Vec duze vremena nasa Zajednica je imala plan za pokretanje mnogih aktivnosti u nasem dzematu, koje bi uglavnom bile usmjerene prema nasoj omladini.Mnoge od tih aktivnosti nisu pokrenute uglavnom zbog nedostatka adekvatnog prostora.Sa prelaskom u nas novi Centar, otvorene su velike mogucnosti da zadovoljimo sve svoje potrebe.Jedna od tih aktivnosti koje …
Hutba: Stiže nam redžeb, mjesec promjena
16. mart 2018./28. džumade-l-uhra 1439. h.g. Hutba: Stiže nam redžeb, mjesec promjena Hvala Allahu Gospodaru svjetova, na neizmjernim blagodatima. Neka je salavat i selam na Allahovog poslanika Muhameda, a.s., na njegovu časnu porodicu, vrijedne ashabe i sve sljedbenike u dini-Islamu. Draga braćo u islamu, danas je 28. džumade-l-uhra a u sledeći ponedjeljak je prvi …
HUTBA – O Hadžu 29.08. 2014./3.zulka’de 1435.
29.08. 2014./3.zulka’de 1435. HUTBA – O Hadžu Hadž je jedan od pet temeljaIslama, obavezakojimsmozaduženijednom u životuikoja je propisana u Kur’anu. U suri “El-Bekare”, poslijeajetakojigovore o propisimaposta, slijedeajeti o hadžu. Ajeti o postupočinju 183. ajetompomenute sure, gdje se naređuje post, a ajeti o hadžupočinju 196. ajetom, gdje se kaže: “HadžiumruradiAllahaizvršavajte!” Na drugommjestu se kaže: “Izvršavatihadždužan je, …
Lejletu-l-bedr – simbol pobjede