I ne ogovarajte jedni druge! Onaj koji ogovara je kao onaj koji jede meso svoga umrloga brata. Poslanik je upitao ashabe: “Znate li šta je ogovaranje?” Rekoše Bog i poslanik najbolje znaju. Poslanik reče: “Da spomeneš brata po onome što on ne voli.” Ashabi zatim upitaše: “Ukoliko kažemo nešto što je istina, da li je i to ogovaranje?” Poslanik reče: “Ukoliko kažete ono što je istina to je ogovaranje, a ako kažete laž to je onda kleveta.
‘Hoćete li da vas obavjestim ko su najgori ljudi?! Ashabi su odgovorili: ‘Naravno.’ On je kazao: ‘To su oni koji prave razdor i zavađaju one koji se vole; oni koji prenose tuđe riječi i koji istražuju mahane čestitih!’ “Ko zakorači na putu da brata muslimana ogovori ili da otkrije njegov nedostatak ili tajnu, prvi korak koji načini gazi Džehennemom, a Bog će njegove mahane i nedostatke otkriti među ljudima.” “Ko ogovara, post mu ne vrijedi, abdest mu je krnjav, a ukoliko u tom stanju umre, umro je u stanju u kojem je haram smatrao dozvoljenim.” “Ogovaranje uništava dobra djela, kao što vatra sagorjeva drva.”
Zasto ljudi ipak ogovaraju? Istresanje. Kada nas neko iznervira, na taj način se želimo ohladiti i osvetiti. Biti s prijateljima. Nekada čovjek zbog društva, da se ne bi izdvajao, te da bi bio u razgovoru aktivan, učestvuje i pomaže im u užitku ogovaranja. Opravdavanje. Učinimo loše djelo, ali da bismo se opravdali, kažemo da nismo jedini, taj i taj je to isto učinio. Preduhitrenje. Znamo da će nas neko sigurno pokušati omalovažiti pred društvom i mi hitro, svojim riječima, želimo smanjiti težinu njegovih riječi tako što nabrajamo njegove ispade. Dokazivanje prednosti. Otkrivamo i potenciramo na tuđim nedostacima da bi na taj način dokazali svoju prednost i superiornost. Naprimjer: “Ma ne razumije on, ma gdje ćeš njega to pitati, kao da on zna…” Zavist. Vidimo da nekoga puno cijene i poštuju, nas zbog toga razjeda zavist i mi se poslužimo podlošću te ga počnemo ogovarati i umanjivati mu vrijednost pred ljudima. Šala. Želimo se našaliti po svaku cijenu pa i putem ogovaranja. Ismijavanje radi poniženja. To je isto kao i ponižavanje, s tom razlikom što nije u prisustvu onoga koga želimo poniziti i zato prerasta u ogovaranje. Čuđenje grijesima ali glasno. Ne može se pomiriti s činjenicom da baš on to radi. Iz milosti. Vidimo nekoga u nevolji i to nas pogađa pa o tome pričamo. Sržba u ime Boga. Zbog ljutnje što neko radi grijeh, u ime Boga mi ga ogovaramo. Tri su posljednja razloga pohvalna. Potrebno je jedino sačuvati mjeru i ime ne spominjati. Ovi su razlozi uglavnom svojstveni iskrenim robovima Božijim, čiji je život u ime Allaha. Muslim bilježi hadis u kome je Poslanik s.a.w.s. rekao: “Onaj koji kaže: “Propao je narod”, on je prvi koji će propasti.” Kaže Imam Newewi, rahimehullah, u komentaru ovog hadisa: “Učenjaci su se složili na tome da se ovo odnosi na onoga koji prezire jedan narod, prikazujući ih u najgorem stanju, misleći da je on bolji od njih.” A Hattabi, rahimehullah, o ovom hadisu kaže: “Ovaj hadis se odnosi na čovjeka koji stalno spominje mahane ljudi, ne praveći razliku među ljudima, govoreći: “Ovi ljudi su pokvareni, ovaj narod će propasti….”, i tome slično. Ovaj čovjek je zbog toga gori od ljudi koje spominje i u mnogo je gorem stanju od njih zbog grijeha koje je zaradio spominjući njihove mahane. Ovakav pristup će ga sigurno odvesti u samodopadljivost, i on će uobraziti da je bolji od svih.” Reako je Ibn Abdul Berr, rahimehullah: “Učenjaci kažu da se ovaj hadis odnosi na uobraženog samozaljubljenika koji spominje ljude iz prezira prema njima. Međutim, ako čovjek kaže: “Propao je ovaj narod!”, iz tuge i žalosti koje osjeća prema njima zbog njihovih ružnih postupaka onda se ovaj hadis ne odnosi na njega. Razlika između ova dva čovjeka jeste što je prvi prezadovoljan sam sobom, samodopadljiv, zavidi onima koji su iznad njega i prezire one koji su ispod. Dok je drugi čovjek onaj koji stalno kori svoju dušu i nikada nije zadovoljan sam sobom.” (Temhid, 21/242) Zato neka se čuva svaki musliman od otkrivanja tuđih sramota, praćenja tuđih prijestupa , i kaljanju tuđe časti. Nego neka se svako posvjeti ispravljanju svojih mahana i usavršavanju samoga sebe, ili savjetovanju drugih, ali mudro i lijepom riječju. Svako od nas trebao bi moliti Allaha dž.š. da uputi ljude na pravi put, i da se trudi da im pokaže istinu i pravi put, bez da ih kleveta i otkriva njihove mahane i sramote.
Već sedamnaestu godinu zaredom džemat Zajednice Bošnjaka u Džordžiji/ZBGA organizuje hatme za polaznike mektebske nastave. Po našoj evidenciji za prethodnih 17 godina mektebsku nastavu je pohađalo preko 1500 djece iz našeg džemata od kojih je preko 100 djece završilo jednu ili više hatmi. Završni ispit/hatme se svake godine održavaju u isto vrijeme, heftu dana …
Draga braćo, nije poenta u tome da samo činimo dobra djela, a da ne razmišljamo kako se ona gube i uništavaju Danas je lahko napraviti kuću, jer planova ima napretek. Međutim, nemamo planova kako ćemo sačuvati i zaštititi čast porodice i vlastitu kuću od neprijatelja koji je prodro u naše domove i uništava nam harmoniju …
Jučer je po prekrasnom vremenu održan teferić, na prostoru naše zajednice. Prepun parking, mnoštvo takmičara i posjetilaca učinilo nas je ponosnim što imamo ovako jaku zajednicu, koja može, za sada u skromnim uslovima, prirediti takmičenja u nekoliko sportskih i narodnih disciplina. Naša omladina, a i stariji članovi, također, takmičili su se u slijedećim sportskim igrama: …
HIDŽRETSKA NOVA GODINA Definicija Hidžre: Hidžra je kada čovjek mora da napusti svoje mjesto zbog ugroženosti, kada mu prijeti opasnost po život, čast, imetak i kada mu nisu dozvoljene vjerske slobode. Ne svojom voljom, čovjek tada riješi iseliti se (Hidžra) u neko drugo mjesto, gdje mu neće prijetiti opasnost po život, čast, imetak i da …
Ogovaranje
Primjeri iz Hadisa:
I ne ogovarajte jedni druge! Onaj koji ogovara je kao onaj koji jede meso svoga umrloga brata.
Poslanik je upitao ashabe: “Znate li šta je ogovaranje?” Rekoše Bog i poslanik najbolje znaju. Poslanik reče: “Da spomeneš brata po onome što on ne voli.” Ashabi zatim upitaše: “Ukoliko kažemo nešto što je istina, da li je i to ogovaranje?” Poslanik reče: “Ukoliko kažete ono što je istina to je ogovaranje, a ako kažete laž to je onda kleveta.
‘Hoćete li da vas obavjestim ko su najgori ljudi?! Ashabi su odgovorili: ‘Naravno.’ On je kazao: ‘To su oni koji prave razdor i zavađaju one koji se vole; oni koji prenose tuđe riječi i koji istražuju mahane čestitih!’
“Ko zakorači na putu da brata muslimana ogovori ili da otkrije njegov nedostatak ili tajnu, prvi korak koji načini gazi Džehennemom, a Bog će njegove mahane i nedostatke otkriti među ljudima.”
“Ko ogovara, post mu ne vrijedi, abdest mu je krnjav, a ukoliko u tom stanju umre, umro je u stanju u kojem je haram smatrao dozvoljenim.”
“Ogovaranje uništava dobra djela, kao što vatra sagorjeva drva.”
Zasto ljudi ipak ogovaraju?
Istresanje. Kada nas neko iznervira, na taj način se želimo ohladiti i osvetiti.
Biti s prijateljima. Nekada čovjek zbog društva, da se ne bi izdvajao, te da bi bio u razgovoru aktivan, učestvuje i pomaže im u užitku ogovaranja.
Opravdavanje. Učinimo loše djelo, ali da bismo se opravdali, kažemo da nismo jedini, taj i taj je to isto učinio.
Preduhitrenje. Znamo da će nas neko sigurno pokušati omalovažiti pred društvom i mi hitro, svojim riječima, želimo smanjiti težinu njegovih riječi tako što nabrajamo njegove ispade.
Dokazivanje prednosti. Otkrivamo i potenciramo na tuđim nedostacima da bi na taj način dokazali svoju prednost i superiornost. Naprimjer: “Ma ne razumije on, ma gdje ćeš njega to pitati, kao da on zna…”
Zavist. Vidimo da nekoga puno cijene i poštuju, nas zbog toga razjeda zavist i mi se poslužimo podlošću te ga počnemo ogovarati i umanjivati mu vrijednost pred ljudima.
Šala. Želimo se našaliti po svaku cijenu pa i putem ogovaranja.
Ismijavanje radi poniženja. To je isto kao i ponižavanje, s tom razlikom što nije u prisustvu onoga koga želimo poniziti i zato prerasta u ogovaranje.
Čuđenje grijesima ali glasno. Ne može se pomiriti s činjenicom da baš on to radi.
Iz milosti. Vidimo nekoga u nevolji i to nas pogađa pa o tome pričamo.
Sržba u ime Boga. Zbog ljutnje što neko radi grijeh, u ime Boga mi ga ogovaramo. Tri su posljednja razloga pohvalna. Potrebno je jedino sačuvati mjeru i ime ne spominjati. Ovi su razlozi uglavnom svojstveni iskrenim robovima Božijim, čiji je život u ime Allaha.
Muslim bilježi hadis u kome je Poslanik s.a.w.s. rekao: “Onaj koji kaže: “Propao je narod”, on je prvi koji će propasti.”
Kaže Imam Newewi, rahimehullah, u komentaru ovog hadisa: “Učenjaci su se složili na tome da se ovo odnosi na onoga koji prezire jedan narod, prikazujući ih u najgorem stanju, misleći da je on bolji od njih.”
A Hattabi, rahimehullah, o ovom hadisu kaže: “Ovaj hadis se odnosi na čovjeka koji stalno spominje mahane ljudi, ne praveći razliku među ljudima, govoreći: “Ovi ljudi su pokvareni, ovaj narod će propasti….”, i tome slično. Ovaj čovjek je zbog toga gori od ljudi koje spominje i u mnogo je gorem stanju od njih zbog grijeha koje je zaradio spominjući njihove mahane. Ovakav pristup će ga sigurno odvesti u samodopadljivost, i on će uobraziti da je bolji od svih.”
Reako je Ibn Abdul Berr, rahimehullah:
“Učenjaci kažu da se ovaj hadis odnosi na uobraženog samozaljubljenika koji spominje ljude iz prezira prema njima. Međutim, ako čovjek kaže: “Propao je ovaj narod!”, iz tuge i žalosti koje osjeća prema njima zbog njihovih ružnih postupaka onda se ovaj hadis ne odnosi na njega.
Razlika između ova dva čovjeka jeste što je prvi prezadovoljan sam sobom, samodopadljiv, zavidi onima koji su iznad njega i prezire one koji su ispod. Dok je drugi čovjek onaj koji stalno kori svoju dušu i nikada nije zadovoljan sam sobom.” (Temhid, 21/242)
Zato neka se čuva svaki musliman od otkrivanja tuđih sramota, praćenja tuđih prijestupa , i kaljanju tuđe časti. Nego neka se svako posvjeti ispravljanju svojih mahana i usavršavanju samoga sebe, ili savjetovanju drugih, ali mudro i lijepom riječju.
Svako od nas trebao bi moliti Allaha dž.š. da uputi ljude na pravi put, i da se trudi da im pokaže istinu i pravi put, bez da ih kleveta i otkriva njihove mahane i sramote.
Related Posts
Hatme u Lawrencevillu, GA
Već sedamnaestu godinu zaredom džemat Zajednice Bošnjaka u Džordžiji/ZBGA organizuje hatme za polaznike mektebske nastave. Po našoj evidenciji za prethodnih 17 godina mektebsku nastavu je pohađalo preko 1500 djece iz našeg džemata od kojih je preko 100 djece završilo jednu ili više hatmi. Završni ispit/hatme se svake godine održavaju u isto vrijeme, heftu dana …
Zavidnost
Draga braćo, nije poenta u tome da samo činimo dobra djela, a da ne razmišljamo kako se ona gube i uništavaju Danas je lahko napraviti kuću, jer planova ima napretek. Međutim, nemamo planova kako ćemo sačuvati i zaštititi čast porodice i vlastitu kuću od neprijatelja koji je prodro u naše domove i uništava nam harmoniju …
Proslava Hidžretske nove 1435. godine
Jučer je po prekrasnom vremenu održan teferić, na prostoru naše zajednice. Prepun parking, mnoštvo takmičara i posjetilaca učinilo nas je ponosnim što imamo ovako jaku zajednicu, koja može, za sada u skromnim uslovima, prirediti takmičenja u nekoliko sportskih i narodnih disciplina. Naša omladina, a i stariji članovi, također, takmičili su se u slijedećim sportskim igrama: …
Hidžretska nova godina
HIDŽRETSKA NOVA GODINA Definicija Hidžre: Hidžra je kada čovjek mora da napusti svoje mjesto zbog ugroženosti, kada mu prijeti opasnost po život, čast, imetak i kada mu nisu dozvoljene vjerske slobode. Ne svojom voljom, čovjek tada riješi iseliti se (Hidžra) u neko drugo mjesto, gdje mu neće prijetiti opasnost po život, čast, imetak i da …